Гідропресектор радіально-свердлильного верстата 2 М55 2М55.50.45.000
Нижче буде описаний принцип дії гідропремектора та його приводу.
Свердлильна головка забезпечена електрогідравлічним механізмом пресективного керування коробкою швидкостей і подавання. Під преселективним керуванням розуміють таке, за якого необхідний режим оброблення встановлюють на ручках керування попередньо під час роботи верстата в іншому режимі. Таке керування скорочує допоміжний час, пов'язаний із керуванням верстатом.
На рис. 47 показана конструкція гідропресектора, а на рис. 48 — конструкція його приводу.
Перемикання зубчастих коліс здійснює виконавчий орган — гідропремектор, розміщений у верхньому картері свердлильної головки та є (мал. 47) автономним агрегатом. Корпус 1 гідропресектора являє собою чавунне відливання, у центральну розтичку якого запресована гільза 2. На поверхні цієї гільзи профрезеровані канали та зроблені отвори для пропуску оливи в заданому напрямку. Ці канали збігаються з відповідними фрезеровками верхньої кришки 3 і основи 4, які прикріплені до корпусу 1 гвинтами.
Навколо центральної розточки в корпусі 1 зроблені отвори, що є гідравлічними циліндрами. На поршні 5 надети та заштифтовані чавунні вилки 6 перемикання, щічки яких заходять у пази відповідних зубчастих коліс коробки швидкостей і подавач. Залежно від напрямку потоків олії поршні 5 займають верхнє або нижнє положення. Два потрійні блоки зубчастих коліс верстата, крім крайніх, мають мати середнє фіксоване положення. Для отримання середнього положення слугують додаткові поршні 7, діаметр яких більший діаметру поршнів 5. Завдяки цьому під час подавання тиску одночасно в порожнину поршня 7 і в протисмугову порожнину поршня 5 хід блока визначається величиною переміщення поршня 7, яка дорівнює половині ходу потрійного блока зубчастих коліс.
Поршні 8 перебувають під дією пружин 9, які прагнуть притиснути їх до втулка 10. Штоки поршнів 8 водночас змушують переміщатися виделку зубчастих коліс 30-30, що сидять на шпинделі верстата, і в такий спосіб вимикати шпіндель від коробки швидкостей, за наявності тиску оливи в системі воно надходить у циліндри та, долаючи опір пружин 9, відводить поршні 8 в крайні положення. Для створення можливості попереднього вибору (переселекції) швидкості та величини Подачі тиск оливи в гідропресекторі під час роботи верстата немає, і вона вмикається короткочасно лише для виробництва перемикань зубчастих коліс. Для утримання блоків зубчастих коліс у вибраному положенні на* поршнях 5 є фіксаторні канавки, куди входять кульки 11 фіксатора 12, підпірні пружинами 13. Ці пружини розраховані на невеликі: зусилля з тим, щоб не перешкоджати руху поршнів під час переміщення зубчастих блоків. Під час роботи верстата, крім маси блоків зубчастих коліс, поршнів 5 і вилок, на фіксатори діють динамічні навантаження, що викликаються вібраціями та іншими причинами, зусилля пружини 3 може виявитися недостатнім для утримання блоків зубчастих коліс у вибраному положенні. Тому під фіксатори 12 через спеціальні отвори підводять під тиск оливу, що знімається тільки на період перемикання швидкостей.
У центральному отворі гідропресектора розташовані два поворотні крани — вибірник 14 частот обертання шпинделя й виборювач 15 величини подав. Їхня форма забезпечує надходження оливи через отвори та канали гільзи 2, кришки 3 та основи 4 в циліндрі перемикання.
Для встановлення необхідної частоти обертання шпинделя та величини подавання необхідно вибірники 14 і 15 повернути в задану позицію. Цей поворот здійснює електродвигуни 1 (мал. 48) з вбудованим редуктором, за допомогою муфт 2, які сидять на вихідних валах редукторів, валиків 3 і зубчастих коліс 4-7, що мають по 46 зубців. Вибір частоти обертання шпинделя здійснюють маховичками, кожен із яких може займати фіксовані положення за кількістю ступенів швидкості шпинделя та величини подач.
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | Одеський завод радіально свердлильних верстатів |
Країна виробник | Україна |
Стан | Новий |
Основні | |
Тип комплектующего | Коробка перемикання швидкостей |
- Ціна: 54 864 ₴